MODEM - Next-generation multiscale MOdelling of Dense EMulsions for enhanced multiphase flow processes - 20229WJBPS

PRIN 2022 – Finanziato dall’Unione europea NextGenerationEU

Banner PRIN 2022.jpg

Abstract

We aim at providing a new modelling framework for the study of dense liquid-liquid emulsions. To build this framework, we will combine computational methods (based on interface capturing approaches) with experimental techniques (PIV, electrical resistance tomography, laser diffraction), blending technology-driven objectives with original research developments. Temperature effects on the stability of the emulsion will also be considered. The simulation outcomes will be transferred for the first time at the equipment-scale, where drop dispersion will be simulated without resolving the interface.

Partenariato

• Università di Napoli “Federico II”
  • Università degli Studi di Udine
  • Politecnico di Torino